Hieronder vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen van onze klanten.

Ik verlies kwaliteit bij het printen. Hoe kan ik dit zelf verhelpen?

Onderhoud is de sleutel voor een goed werkende machine. Om een goede kwaliteit te behouden, is het aangeraden om wekelijks een manuele cleaning uit te voeren op uw toestel. Via de Roland Maintenance Tutorials kan je de correcte procedure voor een onderhoud terugvinden.

Zorg er tevens voor dat u de juiste profielen kiest – in Versaworks onder Quality - voor het type media dat u wenst te gebruiken. De printkwaliteit zelf kan ook aangepast worden.

Zijn de problemen hiermee niet opgelost? Contacteer dan de Helpdesk van Quadient.

Is mijn netwerk compatibel met een nieuwe IS-frankeermachine?

Om te testen of uw netwerk compatibel is met een nieuwe Neopost frankeermachine van de IS-serie, volstaat het om de IP Checker te downloaden en te installeren. Na installatie kan u deze tool gebruiken. In het menu vindt u bij "Details" ook verdere specificaties zoals het IP-adres.

 

Klik hier om de IP Checker te downloaden

Hoe een tekstbericht in mijn frankeermachine invoeren?

Met uw Is frankeermachine kan U gratis tot 10 verschillende berichten afdrukken naast de frankeerdatum.

Klik hier om de handleiding te volgen.

 

Om een slogan of een logo toe te voegen, neem contact op met de klantenservice.

Wat kan ik doen bij een slechte afdruk?

U neemt het inktpatroon uit het toestel en reinigt beide inktkoppen met een vochtige doek.

OPGELET:

Steeds water gebruiken, nooit droog afvegen.

Nooit schudden met het inktpatroon!!!

Op welke manier kan ik een slogan permanent activeren op mijn IS-frankeermachine?

U kan via de toets ‘MENU’ naar de optie ‘SUPERVISOR’ gaan en de supervisorcode (09430) ingeven. Kies vervolgens voor ‘STANDAARD GEBRUIKERSINSTELLINGEN’ en ga daarna naar ‘STANDAARD AFDRUKINSTELLINGEN’. In volgend menu kiest u voor ‘TOEVOEGEN SLOGAN’, waarna u de gewenste slogan kan kiezen.

Om af te sluiten drukt u tweemaal kort na mekaar op de ‘STAND-BY’ toets.

Ik zou graag de taal van mijn IS-frankeermachine permanent veranderen

 kan via de toets ‘MENU’ naar de optie ‘SUP.ERVISOR’ gaan en de supervisorcode (09430) ingeven. Kies vervolgens voor ‘STANDAARD GEBRUIKERSINSTELLINGEN’ en ga daarna naar ‘VOORKEUREN’. Selecteer de optie ‘TAAL’ en kies de gewenste taal.

Om af te sluiten drukt u tweemaal kort na mekaar op de ‘STAND-BY’ toets.

Ik krijg de boodschap "Verbindingsfout"

Raadpleeg het volgende document

Ik krijg de boodschap "Meter afgesloten"

Indien u langer dan 6 maand geen verbinding maakt met de postserver, krijgt u deze melding te zien. U kan zonder probleem een oplading doorvoeren van 0 euro om dit probleem te verhelpen.

Ik krijg de boodschap "Inspectie nodig, druk geldbeugel"

Deze foutmelding kan simpel opgelost worden door een nuloplading door te voeren. Gebruik de toets met de geldbeugel om een bedrag van 0 euro op te laden. 

Ik krijg de boodschap "Geen dienst" (op het hoofdscherm)

Deze melding heeft betrekking tot het tarief. U kan bij een aangetekende verzending bijvoorbeeld kiezen voor de extra dienst: ‘Bericht van Ontvangst’. Andere tarieven hebben geen bijkomende diensten. De machine zal in deze gevallen perfect functioneren, ondanks de boodschap ‘Geen Diensten’.

Ik krijg de boodschap "Geen beeld"

U kan via de toets ‘MENU’ naar de optie ‘OLS’ gaan. Hier zal u kunnen kiezen uit drie mogelijke serveroproepen, in uw geval drukt u bij ‘UPLOAD STATS’ op OK. Nadat de statistieken zijn doorgestuurd naar de servers, kan u de frankeermachine opnieuw gebruiken.

Ik krijg de boodschap "Bedrag niet toegelaten"

Hoogstwaarschijnlijk is uw saldo ontoereikend. Contacteer indien nodig Bpost via het volgende telefoonnummer: 02 201 11 11 

Hoe kan ik mijn weegschaal resetten?

Maak eerst het weegplatform leeg,  druk op de toets ‘MENU’ en kies ‘INSTELLINGEN MACHINE’. Kies vervolgens ‘WP NULSTELLEN’ en bevestig met OK.

Hoe kan ik mijn IS-frankeermachine opladen ?

Druk op de toets met de geldstukken. Kies vervolgens de tweede optie ‘KREDIET’. De machine zal u nu de pincode vragen om op te laden, geef deze in en bevestig vervolgens met OK. Hierna kan u het gewenste bedrag invoeren. De machine zal nu een transactie maken met de servers van Bpost.

EXTRA INFORMATIE:

Krijgt u de melding ‘BEDRAG NIE T TOEGELATEN’ , dan wil dit zeggen dat uw rekening niet voldoende geld bevat. Contacteer indien nodig Bpost via het volgende telefoonnummer:  02 201 11 11

Hoe kan ik jobs instellen op mijn nieuwe IS-frankeermachine?

 kan via de toets ‘MENU’ naar de optie ‘SUPERVISOR’ gaan en de supervisorcode (09430) ingeven. Kies vervolgens voor ‘BEHEER JOBS’ en kies het gewenste jobnummer. Druk daarna ‘AANMAKEN’.

 Geef een naam in naar keuze. Kies achtereenvolgens de gewenste tekst, slogan, tarief en eventueel het departement.

Om af te sluiten drukt u tweemaal kort na mekaar op de ‘STAND-BY’ toets.

Hoe kan ik inkpatronen, enveloppen en andere benodigdheden bestellen ?

Alle benodigheden zijn beschikbaar online via onze eshop www.eshop.neopost.be . Verschillende producten zijn beschikbaar voor uw postkamer.

  • inkpatronen voor frankeermachines
  • enveloppen C4, C5, C5/6
  • onderhoudsproducten voor omslagvulmachines
  • MSE toners voor uw printers
  • Kaarten en inktpatronen voor uw Evolis card printer
  • inktcartrigdes voor adresseersystemen
  • Plastic opvangzakken voor papiervenietigers

Hoe kan ik een logo of PB stempel aanvragen ?
  • Stuur een mail naar slogans@neopost.be
  • Indien u een logo wenst aan te vragen, kan u altijd een afbeelding in de bijlage sluiten. Wij aanvaarden enkel bestanden in JPEG formaat (532 x 295 / 300 dpi).
Hoe kan ik de tellerstanden raadplegen van mijn nieuwe IS-frankeermachine?

Druk op de toets met de geldstukken en kies de eerste optie ‘DEGR/PROGR TELLERSTANDEN’.

  • Degressief = resterend krediet op de machine.
  • Progressief = reeds gefrankeerd totaal bedrag op de machine.
Hoe kan ik mijn IJ-frankeermachine opladen ?
  • IJ-25/40-model: Druk op de toets met de geldbeugel. Geef vervolgens uw pincode in (druk niet op OK). Hierna kan u het gewenste bedrag invoeren en bevestigen. De machine zal nu een transactie maken met de servers van Bpost.
  • IJ65/75/85-model: Druk achtereenvolgens op de toetsen ‘VERDER’ en ‘KREDIET’ . Voer vervolgens uw pincode en bedrag in.
  • IJ70/80/90/110-model: Ga via de ‘MENU’ naar de optie ‘HERLAADDIENSTEN’ en kies vervolgens voor ‘KREDIET’. Voer uw pincode in en bevestig met OK. Hierna kan u het gewenste bedrag ingeven.

EXTRA INFORMATIE:

Krijgt u de melding ‘BEDRAG NIE T TOEGELATEN’ , dan wil dit zeggen dat uw rekening niet voldoende geld bevat. Contacteer indien nodig Bpost via het volgende telefoonnummer:  02 201 11 11

Wat is verschil tussen prior en non-prior?

Raadpleeg hiervoor de site van Bpost

Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven ?

Via mail naar info@neopost.be of myneopost.be

Bij bestelling van een nieuwe frankeermachine moet ik op het document “Toelatingsaanvraag voor frankering met frankeermachine” kiezen tussen oplading via de Transirekening of via Bpost bank. Welke moet ik kiezen ?

Als u reeds een postchequerekening heeft, dan kan u kiezen voor oplading via Bpost bank.

Maar  …. 99% van de gebruikers maken gebruik van de tweede mogelijkheid, namelijk de transitrekening van Bpost om hun frankeerkrediet op te storten.  Dit is een Bpost-rekening voor alle gebruikers van een frankeermachine. Bij de mededeling van uw overschrijving noteert u het inschrijvingsnummer van uw frankeermachine (dat begint met BD en staat op elke frankeerafdruk van uw machine) zodat Bpost weet voor welke frankeermachine die bepaalde storting bedoeld is.

Hoe krijg ik de terugbetaling van een kredietnota ?

Stuur een mail naar finance@neopost.be met vermelding van het klantennummer en rekeningnummer waarop moet terugbetaald worden.

Hoe kan ik inloggen op Myneopost?

Bezoek de website www.myneopost.be en geef links bovenaan uw gegevens in.

Ik zou graag de taal van mijn IX-frankeermachine permanent veranderen

 kan via de toets ‘MENU’ naar de optie ‘SUP.ERVISOR’ gaan en de supervisorcode (09430) ingeven. Kies vervolgens voor ‘STANDAARD GEBRUIKERSINSTELLINGEN’ en ga daarna naar ‘VOORKEUREN’. Selecteer de optie ‘TAAL’ en kies de gewenste taal.

Om af te sluiten drukt u tweemaal kort na mekaar op de ‘STAND-BY’ toets.

Hoe kan ik de tellerstanden raadplegen van mijn nieuwe IX-frankeermachine?

Druk op de toets met de geldstukken en kies de eerste optie ‘DEGR/PROGR TELLERSTANDEN’.

  • Degressief = resterend krediet op de machine.
  • Progressief = reeds gefrankeerd totaal bedrag op de machine.
Hoe kan ik mijn IX-frankeermachine opladen ?

Druk op de toets met de geldstukken. Kies vervolgens de tweede optie ‘KREDIET’. De machine zal u nu de pincode vragen om op te laden, geef deze in en bevestig vervolgens met OK. Hierna kan u het gewenste bedrag invoeren. De machine zal nu een transactie maken met de servers van Bpost.

EXTRA INFORMATIE:

Krijgt u de melding ‘BEDRAG NIE T TOEGELATEN’ , dan wil dit zeggen dat uw rekening niet voldoende geld bevat. Contacteer indien nodig Bpost via het volgende telefoonnummer:  02 201 11 11

Is mijn netwerk compatibel met een nieuwe IX-frankeermachine?

Om te testen of uw netwerk compatibel is met een nieuwe Neopost frankeermachine van de IX-serie, volstaat het om de IP Checker te downloaden en te installeren. Na installatie kan u deze tool gebruiken. In het menu vindt u bij "Details" ook verdere specificaties zoals het IP-adres.

 

Klik hier om de IP Checker te downloaden

Hoe nieuwe kostenplaatsen (departementen) op mijn frankeermachine aanmaken?

via de toets MENU 
-> 13. Supervisor 
-> OK
-> code 09430 
-> OK 
-> 5. Beheer departementen 
-> OK
-> 2. Beheer departementen
-> OK
-> 1. Lijst departementen
-> OK
-> "Departement toevoegen" selecteren en bevestigen met OK
-> Gewenst nummer departement ingeven (bvb. 1)
-> OK
-> Gewenste naam ingeven
-> OK
-> Status : 1. Actief
-> OK
-> Overzicht en als alles OK bevestigen met OK
-> Daarna de machine in slaaptoestand plaatsen